06.05.2024

6 Kluczowych frameworków copy dla skutecznych tekstów reklamowych

Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych to sztuka, która opiera się na solidnych fundamentach copywritingu. W dzisiejszym świecie, gdzie uwaga klientów jest krótkotrwała, ważne jest stosowanie odpowiednich technik, które przyciągną uwagę, zainteresują oraz zachęcą do działania.

W tym artykule przedstawimy kluczowe frameworki copywritingu oraz przykłady ich zastosowania, które pomogą w tworzeniu efektywnych tekstów reklamowych.

1. AIDA: Przyciągnij, Zainteresuj, Przekonaj, Działaj

Framework AIDA to podstawowy model, który opiera się na kolejnych etapach zachowania klienta:

  • przyciągnięciu uwagi (attenteion) – na przykład poprzez efektywne nagłówki, atrakcyjne grafiki, używanie silnych wywołań lub nawet tworzenie kontrowersji. Celem jest skłonienie potencjalnego klienta do zwrócenia uwagi na twój produkt lub usługę.
  • zainteresowaniu (interest) – dostarczasz więcej informacji o produkcie lub usłudze, opowiadasz o korzyściach z jej użytkowania lub pokazujesz, w jaki sposób może ona rozwiązać problem klienta.
  • wywołaniu pożądania (desire) – zainteresowanie to nie wszystko, wywołaj pragnienie. Można je osiągnąć np. Poprzez przykład pokazując pozytywne recenzje innych klientów, pokazując produkt w użyciu lub podkreślając, jak unikalny i wartościowy jest twój produkt lub usługa.
  • zachęcenie do działania (action) – czyli np. zakup produktu lub usługi, zapis się na newsletter, kontakt. Możesz to osiągnąć, używając silnych wezwań do działania, oferując ograniczone oferty czasowe lub udostępniając łatwe do zrozumienia instrukcje (jak dokonać zakupu lub jak skontaktować się z tobą).

Zastosowanie modelu AIDA pozwala skupić się na budowaniu świadomości marki oraz prowadzeniu klienta od pierwszego zainteresowania do finalnego zakupu.
Formuła AIDA jest niezwykle uniwersalna i może być stosowana w różnych formach treści – od reklam przez posty na blogach, aż po mailingi.

Hasła reklamowe z AIDA, przykłady zastosowań

Poczuj wyjątkowy komfort! Sprawdź naszą nową kolekcję, która zachwyci Cię swoją oryginalnością i jakością. Kup teraz i odkryj, dlaczego nasze produkty są tak popularne!

Przykład dla firmy z branży technicznej:

Zwiększ wydajność i jakość druku dzięki naszym nowoczesnym maszynom! Sprawdź najnowsze modele i skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć produkcję na najwyższym poziomie!

 

Odkryj naszą najnowszą kolekcję mebli, która przyciągnie Twoją uwagę swoim wyjątkowym designem. Zaintryguj się naszymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Poczuj jak możesz jeszcze wygodniej wypoczywać w swoim domu i zamów teraz, aby uczynić swoje wnętrze wyjątkowym!

 

2. PAS: Problem, Agitacja, Rozwiązanie

Przekonywanie poprzez empatię.

Framework PAS skupia się na identyfikacji problemu klienta, jego pogłębieniu oraz zaprezentowaniu rozwiązania. 
Poprzez pokazanie klientowi, że rozumiemy jego potrzeby i oferujemy konkretną odpowiedź na jego problemy, możemy budować zaufanie oraz skutecznie zachęcać do zakupu. Wykorzystanie tej formuły pozwala na budowanie silnej relacji z odbiorcą poprzez wykazanie empatii i zrozumienia jego sytuacji.

Hasła reklamowe z PAS, przykłady zastosowań

Masz problem z efektywnością swoich reklam? Czujesz, że Twoje kampanie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Nie martw się! Mamy rozwiązanie dla Ciebie. Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli pomóc Ci osiągnąć sukces!

Zmagasz się z niedoskonałościami w druku? Czy Twoje maszyny nie spełniają oczekiwań? Nie trać czasu na kiepskie rozwiązania! Nasze nowoczesne maszyny drukujące są tutaj, aby rozwiązać wszystkie Twoje problemy z drukiem.

Zmagasz się z chronicznym bólem pleców? Czy codzienne obowiązki stają się dla Ciebie męczące? Nasze ergonomiczne krzesła biurowe to odpowiedź na Twoje problemy. Zmniejsz ból, popraw swoje samopoczucie i zwiększ swoją produktywność!

 

3. 4C: czyli 4 klucze do zaangażowania

4C oznacza: Clear (jasność), Concise (zwięzłość), Compelling (porywający), Convincing (przekonujący).

Framework 4C podkreśla znaczenie klarowności, zwięzłości, porywającej treści oraz przekonujących argumentów. Teksty oparte na tym modelu są skuteczne, ponieważ są łatwe do zrozumienia, angażujące oraz przekonujące dla klienta.

Klient: od niego zawsze rozpocznij. Musisz dokładnie znać swoją grupę docelową, jej potrzeby, aspiracje i problemy. Dopiero wtedy możesz skutecznie budować przekaz. Staraj się patrzeć na świat z perspektywy klienta, aby to jak i o czym mówisz było jak najbardziej spersonalizowane.

Czynność: czyli określenie co dokładnie ma zrobić osoba po przeczytaniu tekstu? Czy mato być kliknięcie w link, zakup, czy może zapis na newsletter? Określenie konkretnej czynności jest kluczem do skutecznego “call to action”.

Kontekst: czyli otoczenie i miejsce gdzie, i kiedy Twój komunikat zostanie odczytany. Przykłady: e-mail, baner reklamowy, czy post na social media. Zrozumienie kontekstu pozwala dostosować ton, język i format komunikatu, tak aby był on jak najbardziej skuteczny.

Charyzma: to coś, co wyróżnia Twoją markę, produkt czy usługę na tle konkurencji. Charyzma to unikalna wartość, która sprawia że Twój przekaz jest zapamiętywalny i niesie ze sobą emocje.

 

Hasła reklamowe z 4C, przykłady zastosowań



Komunikuj z nami Twoją wizję. 
Współtwórz z nami skuteczną strategię marketingową. Czerp wartość z naszego doświadczenia i zwiększ konwersje.
 Napisz lub zadzwoń, reszta już po naszej stronie.




Zwiększ efektywność w druku. 
Osiągaj lepsze wyniki i zdobądź przewagę konkurencyjną już teraz! 
Zaufaj naszym maszynom, a poczujesz różnicę.
skontaktuj się z nami już dziś.


 

4. FAB: Cecha, Zaleta, Korzyść

FAB to skrót od Features (cechy), Advantages (korzyści), Benefits (zyski).
Aby przekonać potencjalnego klienta do zakupu, musisz przekazać mu nie tylko to, co oferujesz, ale przede wszystkim jakie korzyści może z tego czerpać.

Framework FAB skupia się na prezentacji cech produktu, jego korzyściach oraz zyskach dla klienta. Wartość produktu jest ukazana poprzez konkretne cechy, które przekładają się na korzyści dla klienta i przynoszą mu realne zyski.

1. Cecha – tutaj podajesz informacje techniczne, specyfikacje, unikalne cechy, które wyróżniają Twój produkt na tle konkurencji.

2. Zaleta czyli wyjaśnienie, dlaczego dana cecha jest ważna. To odpowiedź na pytanie: “Dlaczego powinno mnie to obchodzić?”.

3. Korzyść czyli jakie korzyści otrzyma klient. Mówimy tutaj o rzeczywistych, konkretnych i pozytywnych pozytywach doświadczeniach podczas korzystania z produktu lub usługi.

przykład:

Nasze szkolenia pokazują jak praktycznie wykorzystywać nowoczesne rozwiązania (Cechy), które pozwolą Ci osiągnąć większy zasięg (Korzyści), dzięki czemu zyskasz więcej klientów i większe przychody (Zalety)!

 

Hasła reklamowe z FAB, przykłady zastosowań



Nasze maszyny drukujące charakteryzują się szybkim tempem druku oraz wysoką jakością wydruku. Dzięki nim zwiększysz wydajność produkcji, oszczędzisz czas i pieniądze, oraz zyskasz zadowolenie klientów. Wybierając nasze rozwiązania, inwestujesz w przyszłość swojej firmy!

 

5. ACC: Uwaga, Zainteresowanie, Przekonanie, Działanie

ACC to Attention (uwaga), Interest (zainteresowanie), Conviction (przekonanie), Close (zamknięcie).

Framework ACC opiera się na stopniowym prowadzeniu klienta od zwrócenia uwagi na produkt, poprzez zainteresowanie, przekonanie, aż do podjęcia działania. Kluczową rolę odgrywa tu budowanie zaufania i wywoływanie pozytywnych emocji u klienta.

 

Hasła reklamowe z ACC, przykłady zastosowań



Zainwestuj w aktywną promocję swojej firmy. Osiągnij zamierzone cele i zyskaj kontrolę nad skalowaniem swojego biznesu. Skontaktuj się z nami i zacznij działać, skutecznie.

Zatrzymaj się na chwilę i przyjrzyj się naszym innowacyjnym rozwiązaniom. Poczuj korzyści których doświadczysz drukując na maszynach X. Przekonaj się o ich skuteczności i skontaktuj się z nami, aby działać wydajniej!

 

6. SLAP: Zatrzymaj, Spójrz, Działaj, Zakup

SLAP to Stop (zatrzymanie), Look (spojrzenie), Act (działanie), Purchase (zakup).

Metoda SLAP skupia się na natychmiastowym zatrzymaniu uwagi klienta, spowodowaniu jego zainteresowania, prowokowaniu do działania oraz finalnie zachęceniu do zakupu. Teksty oparte na tym modelu są dynamiczne i skuteczne w wywoływaniu pożądanych reakcji u odbiorcy.

Zatrzymaj się – przyciągniecie uwagi np. poprzez uderzający nagłówek – Koniec z ciągłym przestawianiem budzika. Zobacz jak możesz wstawać przyjemniej i o czasie.

Spójrz – teraz gdy masz uwagę odbiorcy, czas przedstawić mu korzyści (nie tylko cechy) płynące z Twojego produktu lub usługi – Dzięki elektrycznym szynom sufitowym Twoje okna odsłonią się same, a Ty wstaniesz o odpowiednim czasie.

Działanie – teraz czas na konwersję! Skłoń klienta do podjęcia szybkiej decyzji. Wykorzystaj silne wezwanie do działania, oferty specjalne lub promocje ograniczone czasowo. Skontaktuj się z nami i zamów elektryczne szyny sufitowe teraz a otrzymasz 30% zniżki. Oferta ważna do końca tygodnia.

Zakup – aby upewnić klienta w dobrze podjętej decyzji zminimalizuj wszelkie przeszkody i wątpliwości, które mogłyby powstrzymać go przed zakupem. Prezentuj gwarancje, referencje od zadowolonych klientów lub specjalne bonusy dla tych, którzy zdecydują się teraz.

 

Hasła reklamowe z SLAP, przykłady zastosowań



Zatrzymaj się i przyjrzyj się naszym nowoczesnym maszynom drukującym.
Działaj teraz i dokonaj zakupu, a zyskasz 20% rabatu.
Zapewnij sobie konkurencyjność na rynku.
Dołącz do grona 1000 zadowolonych klientów.

 

Copywriting to sztuka, ale także nauka, która opiera się na solidnych fundamentach. Każdy copywriter, niezależnie od swojego doświadczenia, powinien posiadać w swoim arsenale narzędzia, dzięki którym proces tworzenia przekonujących będzie bardziej zorganizowany, celowy i efektywny.

 

Przyciągnij uwagę, zaintryguj, przekonaj, działaj!

Szukasz kogoś, kto napisze dla Ciebie teksty pod SEO i hasła reklamowe?

Zadzwoń lub napisz do nas – zrobimy to, skutecznie!”