Jeśli działasz w marketingu – w swojej firmie, w agencji czy jako freelancer to pewnie wiesz, jak ważne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi, które mogą ułatwić Ci pracę i życie 😉
Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie listę darmowych narzędzi, które są proste w użyciu i naprawdę przydatne. Mamy nadzieję, że znajdziesz tu coś, co sprawi, że Twoja praca stanie się efektywniejsza i przyjemniejsza.
To co, zaczynamy🍋
Narzędzia do analityki
- Google Analytics: to absolutna podstawa. Dzięki Google Analytics możesz śledzić ruch na swojej stronie, sprawdzać, skąd pochodzą Twoi odwiedzający, jakie treści są najpopularniejsze i jak użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie. Jest to nieocenione narzędzie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć, co działa, a co wymaga poprawy.
- Google Search Console: narzędzie, dzięki któremu w łatwy i wygodny sposób możesz sprawdzić status indeksowania witryny oraz wdrożyć ewentualną optymalizację według określonych kryteriów.
- Planer słów kluczowych Google: dzięki niemu poznasz skuteczność słów kluczowych i liczbę ich wyszukań w sieci, również z podziałem na regiony.
- Google Trends: pomże Ci w poznaniu trendów w wyszukiwanych słowach czy frazach.
- Google Ads — platforma reklamowa Google umożliwiająca tworzenie kampanii reklamowych np. w sieci wyszukiwania.
Narzędzia do planowania i delegacji zadań
Jeśli pracujesz w teamie, zdalnie lub realizujesz zlecenia dla kogoś to te narzędzia pomogą Ci zachować porządek, jasną komunikację i mieć kontrolę nad tym co się aktualnie dzieje.
- Trello: duży plus + za jego prostotę i efektywność. Możesz tworzyć tablice z różnymi projektami, dodawać karty z zadaniami, przypisywać je członkom zespołu i śledzić postępy. Trello to świetny sposób na uporządkowanie pracy i zapewnienie, że nic Ci nie umknie.
- Asana: Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej zaawansowanego, Asana będzie strzałem w dziesiątkę. To narzędzie do zarządzania projektami pozwala na tworzenie szczegółowych planów, śledzenie postępów i zarządzanie zasobami. Idealne dla większych zespołów, które potrzebują lepszej organizacji.
Narzędzia do e-mail marketingu
Wydasz maile do klientów? To zacznij! E-mail marketing doskonale sprawdza się jako narzędzie marketingowe do komunikacji z klientami, budowania relacji, czy sprzedawania.
- Mailerlite: jest bardzo intuicyjny, oferuje funkcje drag-and-drop do tworzenia newsletterów oraz możliwość automatyzacji kampanii. MailerLite pozwala również na segmentację odbiorców i personalizację wiadomości, co jest kluczowe dla skuteczności email marketingu.
- Mailchimp: pozwala na tworzenie i wysyłanie newsletterów oraz kampanii emailowych. Jego darmowa wersja oferuje podstawowe funkcje automatyzacji, które umożliwiają segmentację odbiorców i personalizację wiadomości. Proste w obsłudze, a jednocześnie bardzo skuteczne.
- Mail-tester: przed wysyłką mailingu koniecznie sprawdź jego poprawność, to narzędzie zrobi to za Ciebie i da wskazówki do zmiany.
Narzędzia przydatne w social mediach
- Publer: to wszechstronne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, które umożliwia planowanie, tworzenie i publikowanie postów na różnych platformach z jednego miejsca. Publer pozwala również na automatyczne udostępnianie treści i analizowanie wyników, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą skutecznie zarządzać swoją obecnością w mediach społecznościowych. Jego prosty i intuicyjny interfejs sprawia, że zarządzanie social mediami staje się szybkie i efektywne.
- Hootsuite: alternatywnie, osobiście korzystamy z Publera. W Hootsuite możesz planować posty, śledzić zaangażowanie użytkowników i analizować wyniki kampanii. Wszystko to w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zyskać pełen obraz swojej obecności w mediach społecznościowych.
- CupCut: bardo przydany w tworzeniu i obróbce materiałów video. Wersja PRO daje Ci dużo więcej możliwości, zachęcamy 😉
- Picmonkey: pozwala na edycję zdjeć i szablonów dostosowując do swoich potrzeb
- MagicEraser: pomaga w usuwaniu tła lub obiektów ze zdjęcia czy grafiki zastępując ją pasującym wypełnieniem AI
Narzędzia do tworzenia treści
- Canva: pozwala na tworzenie atrakcyjnych grafik, prezentacji, postów na social media i wielu innych materiałów marketingowych. Nawet jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu, dzięki gotowym szablonom i intuicyjnemu interfejsowi, możesz stworzyć coś naprawdę wyjątkowego.
- Jasnopis: polski odpowiednik Hemingwaya. To narzędzie do pisania i edycji tekstów online. Pozwala wyeliminować długie i niezrozumiałe zdania itp. poprzez zaznaczenie trudnych wyrazów.
- PictoChart: stworzysz z nim infografiki w oparciu o proste szablony. Masz możliwość dokupienia dodatkowych szablonów.
Narzędzia AI
- ChatGPT: to narzędzie, które może zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe. ChatGPT od OpenAI pomaga w generowaniu treści, odpowiadaniu na pytania klientów i tworzeniu kreatywnych pomysłów. Jest prosty w użyciu i może znacząco zwiększyć efektywność Twojej pracy.
- SurferSEO: AI SurferSEO pomaga w optymalizacji treści pod kątem SEO. Analizuje trendy, sugeruje słowa kluczowe i pomaga tworzyć treści, które będą lepiej pozycjonowane w wyszukiwarkach.
To tylko kilka z wielu narzędzi, które pomagają pracować bardziej efektywniej. Każde z nich jest proste w użyciu i dostępne za darmo, dlatego tym bardziej warto abyś je sprawdził_a.
Jeśli jednak czujesz, że potrzebujesz więcej wsparcia lub po prostu nie masz czasu, aby samodzielnie prowadzić działania marketingowe, zapraszamy do kontaktu 🍋 – pomożemy Ci osiągnąć sukces w marketingu, wykorzystując najnowsze narzędzia i nasze 13-letnie doświadczenie 😉
Trzymam kciuki za Twoje działania i mamy nadzieję, że narzędzia o których pisaliśmy będą dla Ciebie naprawdę pomocne! Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek, wiesz, gdzie nas znaleźć – KONTAKT 🍋
Powodzenia!