23.04.2024

Jak przeprowadzimy rozmowę o budowie strony www dla Twojej Firmy

Czasy, kiedy strona internetowa służyła jedynie jako wizytówka minęły jak wspomnienie o kawie która była rano. Dzisiaj Twoja witryna to kluczowy punkt kontaktu z klientem, miejsce, które ma przyciągnąć uwagę, zainteresować, a przede wszystkim, skłonić do działania. 

 

Oto 8 kluczowych kroków, które podejmiemy rozmawiając o budowie strony internetowej dla Twojej firmy:

1. Ustal swój cel:

Twoja strona internetowa powinna być narzędziem, które wyróżnia Cię na tle konkurencji, przyciąga odpowiednich klientów, zwiększa przychody i pozwala Ci spędzać czas na rzeczach, które naprawdę lubisz. W tym czasie klienci będą  poruszać się po Twojej stronie zgodnie z zaplanowaną ścieżką i dostawać na niej to, czego szukają.

Przed spotkaniem z nami, zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki nowej stronie.

 

2. Wartości i funkcjonalności:

Rozmawiając o wartościach, powiążemy je z wynikającymi z nich funkcjonalnościami. Zastanów się, co jest dla Twojego klienta wartościowe, a my podpowiemy jakie funkcje strony będą mu pomagać w realizacji potrzeb. Wdrożenie tych funkcji wpływa na czas pracy nad stroną, a więc i na wycenę.

3. Profil i potrzeby klienta:

Im lepiej poznasz swojego klienta, tym trafniej będziesz w stanie określić funkcjonalności, które przyciągną go do Twojej strony i zatrzymają na dłużej. Jeśli będzie Ci trudno określić profil Twojego idealnego klienta i wartości które chcesz mu dać – nie bój się powiedzieć nam o tym na spotkaniu – doradzimy i podpowiemy co można zrobić. Wybierzesz najlepsze dla Ciebie rozwiązania. Informacje z naszej rozmowy będą ważne przy określaniu stylistyki strony i doborze grafiki.

 

4. Twoje potrzeby:

Strona ma służyć przede wszystkim Twoim klientom, ale nie zapominaj o tym że to Ty będziesz z nią pracować. Zidentyfikuj obszary, które zabierają Ci najwięcej czasu i wysiłku, i zastanów się, jak można je usprawnić i zoptymalizować poprzez stronę internetową.

Tutaj zawsze zachęcamy do wdrożenia sekcji FAQ na stronie www – zawrzesz tam odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, które nie wymagają Twojej szczególnej uwagi i analizy przypadku. Dajesz swojemu klientowi od razu odpowiedź – a on zyskuje satysfakcję i czuje oszczędność czasu.

Inny przykład: sprzedajesz różne produkty, różnie je przestawiasz i różnie prowadzisz rozmowy sprzedażowe. Zaplanuj formularz i ścieżkę mailową do każdej z usług i zautomatyzuj proces. Mogą Ci się przydać narzędzia: Miro do planowania i Mailer Lite do komunikacji mailowej.

 

5. Zasoby graficzne:

Zbierz wszystkie materiały graficzne, którymi dysponujesz.  Przejrzyj  zdjęcia biznesowe, wideo, brandbook (to wizualny przekaz Twojej marki: kolory, fonty, wersje znaku), czy ilustracje. Grafiki są kluczowym elementem wizualnej atrakcyjności strony, dlatego warto zadbać o ich jakość i spójność z marką, a jeśli masz zasoby na których będziemy pracować, wycena wykonania strony www będzie korzystniejsza. 

 

6. Słowa kluczowe:

Czy wiesz czego szuka Twój wymarzony klient w sieci? Niech treści na Twojej stronie www będą odpowiedzią na jego zapytania. Dodatkowo zbierz słowa kluczowe, które są związane z Twoją branżą i usługami. Używaj ich wszystkich w ofercie, portfolio, na blogu. To pozwoli Ci opracować strategię publikowanych treści i zapewnić, że Twoja strona będzie widoczna w wyszukiwarkach. 

Jak sprawdzić czego szukają Twoi odbiorcy? Możesz skorzystać z planera słów kluczowych Google Ad Words lub narzędzia Ubersuggest. Obydwa narzędzia pokażą Ci najczęściej wyszukiwane frazy i to jak wiele stron używa aktywnie danej frazy. Umiejętne stosowanie słów kluczowych na stronie www wpływa na to, jak często Twoja strona pojawia się w wyszukiwarce przy danym haśle.

 

7. Treści na stronę:

Nie musisz mieć już gotowych treści na całą stronę, warto przygotować zarys tego, co chcesz przekazać. Dlaczego? Bo dzięki temu jesteśmy w stanie dobrze zaplanować grafikę i funkcjonalności strony, a Ty jesteś w stanie dobrze zaprojektować ścieżkę konsumowania treści przez klienta na Twojej witrynie. 

Przemyślane podejście do treści pomoże Ci dodatkowo ocenić, czy potrzebujesz wsparcia copywritera.

 

8. Moodboard:

Zachęcamy do przygotowania tablicy inspiracji przed tym jak grafik usiądzie do projektowania. To rozeznanie Twoich preferencji jest szczególnie przydatne zwłaszcza wówczas, gdy wizerunek Twojej marki jest niejednoznaczny, a Ty nie do końca wiesz w którym kierunku chcesz z nim pójść. Pomoże nam to określić styl i wizję Twojej strony. Na podstawie zebranych informacji i rozmowy możemy również opracować spójny przekaz graficzny na różne kanały komunikacyjne marki. Dopasowany do strategii marki i jej celów biznesowych nowy, graficzny przekaz pozwoli Ci pewniej działać i pewniej tworzyć kolejne materiały. W efekcie będzie to trwałe rozwiązanie i świetny drogowskaz dla Ciebie.

 

 

Profesjonalny wygląd to kluczowy element budowy zaufania i wiarygodności w oczach klientów. Bez względu na branżę w której działasz, warto zadbać o wizerunek swojej firmy, aby przyciągnąć uwagę właściwej grupy odbiorców i budować trwałe relacje z nimi.

Rozpoczynając budowę strony internetowej, warto zacząć od ustalenia mapy strony i zakładek, które będą dostępne dla Twojego odbiorcy w głównym menu. Pozwoli to na płynny przepływ informacji i łatwiejsze nawigowanie po stronie dla użytkowników. Kluczowe jest również zaplanowanie odpowiedniego układu treści i odnośników, aby użytkownik mógł łatwo znaleźć poszukiwane informacje.

To flow, czyli sposób, w jaki użytkownik porusza się po stronie, powinien być priorytetem. Warto zastanowić się, gdzie chcesz kierować swojego odbiorcę i jakie informacje są dla niego najważniejsze. 

Twoja strona internetowa powinna wyróżniać się charakterem, który buduje głębszą relację z klientem. Dzięki niemu możesz lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów i dostosować swoją ofertę do ich oczekiwań. Charakterystyczny dla Twojej marki styl oraz spójna komunikacja pomogą wyróżnić się i budować zaangażowanie i lojalności klientów.

 

Zadanie dla Ciebie na dzisiaj po przeczytaniu tego wpisu: przyjrzyj się swojej stronie internetowej, a jeśli nie jesteś czegoś pewna_y lub potrzebujesz zmiany – napisz lub zadzwoń, reszta już po naszej stronie 😉